VOIP DLA DOMU

VoIP (Voice over Internet Protocol) - technologia cyfrowa umożliwiająca przesyłanie dźwięków mowy za pomocą łączy internetowych lub dedykowanych sieci wykorzystujących protokół IP. VoIP umożliwia komunikację również z osobami posiadającymi zwykłą linię telefoniczną lub telefon komórkowy po znacznie niższych kosztach niż tradycyjni operatorzy. Dzięki VoIP mamy dużą swobodę i znaczną redukcję kosztów również dzwoniąc poza granicę państwa do państw znajdujących się na drugim końcu świata. Pełna lista i ceny w Net4Call znajdziesz tutaj.

Jak działa?

VoIP przetwarza sygnał analogowy (mowa) na sygnał cyfrowy, dzięki czemu może on być transportowany przez internet. Jeżeli docelowo dzwonimy na zwykły telefon sygnał zostaje z powrotem przetworzony na sygnał analogowy (mowę).

System Voip umożliwia rozmowę z programów komputerowych, telefonów VoIP, bramek VoIP, lub programów zainstalowanych na telefonie komórkowym. Konfigurację różnych urządzeń znajdziesz tutaj.

Konto VoIP - zakładanie

Po pierwszej rejestracji automatycznie zostanie stworzone konto VoIP z połączonym kontem Calling Card. Do nowego użytkownika zostanie wysłany email z potwierdzeniem oraz wszystkimi informacjami potrzebnymi do skonfigurowania i przetestowania naszego serwisu.

Aby dodać dodatkowe konta wchodzimy do Panelu Sterowania=>Voip i klikamy na samym dole przycisk „Dodaj nowe konto Voip”

Konto VoIP- dodatkowe informacje

Do jednego konta głównego może być przypisanych maksymalnie 10 darmowych kont Voip. – istnieje możliwość zwiększenia limitu w takim przypadku prosimy o kontakt z nami.

Wszystkie konta VoIP mają wspólną pule środków do wydzwonienia, która zostanie wcześniej doładowana przez użytkownika.

Dzwonienie "za darmo"

Posiadanie zestawu umożliwiającego nawiązywanie połączeń VoIP (czyli np. komputer, telefon komórkowy, telefon VoIP albo bramkę VoIP) pozwoli na swobodne darmowe komunikowanie się z wszystkimi użytkownikami Net4Call w usłudze voip. W Net4Call nie ma żadnych ograniczeń czasowych, tzn. rozmawiasz ile chcesz ze znajomymi, rodziną, jeżeli mają u nas skonfigurowane konto.

Własny numer telefonu

W Panelu Sterowania możesz przypisać do jednego konta VoIP 10 numerów stacjonarnych, na które będziesz przyjmował rozmowy. Może być to numer z Polski lub z Wielkiej Brytanii. Jeżeli chcesz numer z innego państwa które nie znajduje się na liście wyboru, skontaktuj się z nami. Daje to możliwość pozostania w kontakcie z bliskimi lub klientami nie narażając ich na koszty związane z dzwonieniem poza granicę państwa.

Do konta VoIP nie musi mieć przypisany numer telefonu wtedy istnieje tylko możliwość dzwonienia, nie można odbierać przychodzących rozmów telefonicznych.

E-Billing

Oferujemy darmowy E-billing. Możesz sprawdzać rozmowy wychodzące, przychodzące oraz mieć wgląd i drukować rachunki, wszystkich opłat i doładowań.

Wymagany sprzęt do konta voip:

Jedno z trzech poniższych urządzeń:

  • komputer z aplikacją softphone ,
  • telefon VoIP,
  • zwykły telefon stacjonarny z bramką VoIP,
  • oraz dostęp do internetu.

    Inną możliwością jest telefon komórkowy z dostępem do internetu lub sieci wi-fi. W tym przypadku, jakość połączenia zależy od zasięgu i przepustowości internetu, jakie dany operator oferuje. Sugerujemy, aby dla rozmów przez komórkę ze słabszym internetem korzystać z numerów dostępowych.

    Co to jest SIP ALG?

    SIP ALG (Application Layer Gateway) jest funkcja powszechnie używana w niektórych ruterach komercyjnych. W założeniu ma ona zapobiegać problemom w powodowanym przez zapory sieciowe (firewall, NAT) w transmisji ruchu VoIP poprzez kontrolę pakietów SIP oraz ich modyfikacji.

    Jak SIP ALG wpływa na VoIP?

    Mimo, że SIP ALG ma za zadanie pomóc użytkownikom, których telefony mają przypisane prywatne adresy IP w wielu przypadkach źle wywiązuje się z tej funkcji i w rzeczywiści jest przyczyną problemów.

    Tak jak inni operatorzy, Net4cal zauważyło, ze SIP ALG nieprawidłowo modyfikuje pakiety SIP, zniekształcając je w sposób, który może uniemożliwiać ich odczytanie.
    W przypadku problemów z głuchymi rozmowami, brakiem rozmów przychodzących lub rejestracją zalecamy sprawdzenie czy ruter, do którego jest podłączony telefon lub bramka VoIP nie ma włączonej funkcji SIP ALG.

    Jak wyłączyć funkcje SIP ALG?

    Metoda wyłączenia tej funkcji zależy od rodzaju rutera. Zalecamy sprawdzenie instrukcji obsługi lub skontaktowaniem się z producentem. Można także zasięgnąć informacji na forach internetowych w przeglądarce internetowej wpisz model rutera oraz "wyłącz SIP ALG".
    Najczęściej taką funkcję można wyłączyć w interfejsie graficznym rutera natomiast czasami trzeba zalogować się do rutera używając aplikacji Telnet lub klienta SSH. Po wyłączeniu SIP ALG zalecamy odłączenie rutera od zasilania na 30 sekund oraz ponowne jego załączenie.



    <
    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce internetowej.